ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

مشاوره جنسی و پاسخدهی به سوالات جنسی

مشاوره جنسی و پاسخدهی به سوالات جنسی

مشاوره و پاسخ به سوالات زناشویی جدید-فروردین 97
مشاوره و پاسخ به سوالات زناشویی کاربران کانال تنظیم خانواده  29 فروردین
#سوال
کد سوال زناشویی 41

موضوع بحث و مشکل با خانواده همسر

سلام
زنی ۲۸ساله ام،یکماه از شروع زندگی مشترک من گذشته ولی هنوز جهیزیه نبردم و بخاطر دعوا و رفتارهای نادرست خانواده شوهرم بلاتکلیف موندیم‌..همسرم با برادرا و پدرش شریکند و الان دنبال این هستند بدون دادن حتی ذره ای از حقش اونو جدا کنن...همسرم تا اول راهنمایی درس خونده...من فوق لیسانس مهندسی دارم...ولی بااین وجود اصلا مشکلی با همسرم ندارم بجز اینکه اعتیاد به تریاک دارن...قول دادن ترک کنن و منم به هیچ کس نگفتم،چون خاطرش واسم عزیزه و نمی‌خوام جلوی کسی کوچیک بشه...خونوادش بی نهایت بی رحم و بی منطقن...همه خونوادش...و ما الان نمیدونیم چیکار کنیم من ذره ای احساس خوشبختی ندارم...منزوی شدم...از دوران یکساله عقد سرهر مراسمی کاری کردن که فقط دلخوری و دعوا پیش آوردن همش هم بخاطر پول بوده و خسیس بودنشون... تحصیلکرده بودن من واسشون گرون تموم شده...چون هیچ کد سوال زناشوییوم درس نخوندن...نمی‌دونم با این خونواده زندگی کردن واسم سخته...قبل از عروسی خواستم جدا شم ولی بخاطر همسرم کوتاه اومدم...ولی دائم فکر جدایی تو سرمه و فقط چون دلم بحال همسرم میسوزه موندم... ناگفته نماند ازدواج ما کاملا سنتی بوده.
خواهشاً منو راهنمایی کنید
پاسخ :
با سلام ، اختلاف سطح تحصیلات یک رده اشکالی ندارد اما اختلاف سطح تحصیلات شما و همسرتان و همچنین خانواده همسرتان زیاد است در نتیجه زمانی که اختلاف سطح تحصیلی بیش از یک رده باشد و همینطور مدرک زن چند درجه بالاتر از مدرک مرد و خانواده وی باشد ، شما هر حرفی بزنید آنها ناخواسته  اینطور برداشت میکنند که قصد به رخ کشیدن مدرکتان را دارید و خودتان را بالاتر از آنها میدانید در نتیجه برای اینکه احساس ضعف نکنند از اهرمی که تواناییشان را میتواند به رخ شما بکشد بهره میگیرند همانند اهرم مسائل مالی  و همین خود میتواند اختلافات را تشدید کند ، این صرفا در حد گمانه زنی است در شرایط مشابه شما  ، لیکن ممکن است  دلایل دیگری داشته باشد ، جدای از این بحث به نظر می آید دو خانواده اختلاف سطح فرهنگی هم دارند که اختلافات فرهنگی بسیار پر اهمیت میباشد ، بنا براین برای بهبود این رابطه لازم است چند لایه مورد بررسی قرار بگیرد و مشاوره حضوری مشترک لازم است
 
کد سوال زناشویی 42

موضوع دوقلو زایی

سلام خسته نباشید.من خیلی دوس دارم بچم دوقلو بشه چیکار باید کنم.
پاسخ:
دو قلو زایی بیشتر به شرایط افراد باز میگردد ، مثلا سابقه خانوادگی ، بارداری در سن بالا،چاقی و بلند قدی اما این موارد همگی احتمال دو قلو زایی را افزایش میدهد و قطعی نیست روشهای دیگری هم هستند مثل  داروهای تخمک گذاری (مثل کلومیفن ) تا انواع روشهای کمک باروری مثل  IVF : IUI - ICSI- ZIFT- GIFT  . که  توصیه نمیکنیم از این راه ها صرفا برای بارداری دوقلویی استفاده کنید .. این مطلب از کانال تنظیم خانواده میباشد ،  استفاده از روشهای کمک باروری ، عوارض خود را دارد و میزان بارداری پوچ و خارج رحمی را هم افزایش می دهد پس به شانس خودتان تکیه کنید و به عمد دنبال این روشها نباشید که عوارض بهمراه دارد
 
کد سوال زناشویی 43

موضوع تاثیر رابطه جنسی بر صدا

سلام من خواننده هستم و میخاستم بدونم رابطه جنسی رو صدا تاثیر میزاره؟ ممنون
پاسخ : رابطه جنسی تاثیری بر صدا ندارد،  اما  هورمون تستوسترون بر صدای شما تاثیر گذار است هر چه بیشتر باشد صدا بم و کلفت تر میشود و هر چه هم تستوسترون بیشتر باشد میل جنسی هم بیشتر می شود ولی همانطور که عرض کردم رابطه جنسی تاثیری در صدا ندارد
 
کد سوال زناشویی 44

موضوع عدم مشاهده خون در اولین رابطه جنسی

سلام خسته نباشین اگه یه دختری بعد از عقدش اولین رابطه شو انجام بده و خونریزی نداشته به این معناست که اون پرده ش از نوع حلقوی(ارتجاعی) هستش؟
پاسخ : سلام عدم مشاهده خون در اولین دخول دلایل زیادی میتواند داشته باشد که یکیش به نوع بکارت مرتبط است
 
کد سوال زناشویی45 

موضوع ازدواج با مردی که قبلا ازدواج کرده

سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس گرامی من دختری 26 ساله و فوق لیسانس هستم با فردی آشنا شدم ک قبلا ازدواج کرده و یک فرزند پسر داره و شدیدا اعتقاد داره که علت فروپاشی زندگی قبلی همسرش بوده و اون اهل زندگی نبوده این فرد بسیار احساساتی هستن و بسیار بمن علاقمند شدن در این 6 ماهی ک در ارتباط بودیم و جدیدا به خاستگاری من اومدن آیا ازدواج با این فرد به صلاح است؟؟
 
پاسخ : سلام ، اینکه شما مخصتیری از شرایط خواستگار و خودتان بفرمایید و بپرسید آیا ازدواج کنم باهاش یا نکنم ، مشاور در این خصوص با این اطلاعات محدود نمیتواند نظر بدهد ، اما اکثر کسانی که سابقه شکست در ازدواج قبلی خود دارند ، مقصر اصلی را همسر سابق خود میدانند در صورتی که در زندگی مشترک همه اشکالات به یک نفر وارد نیست ، منظور ازا ینکه گفتند همسر سابقشون اهل زندگی نبوده چی بوده ؟ شاید تعریف ایشان از زندگی زناشویی متفاوت باشد ، شاید ایشان انتظارات و خواسته هایید اشتن که چون همسرشان براورده نمی کردند به این نتیجه رسیدند اهل زندگی نبودند از طرف دیگه بحث دارا بودن فرزند است که خود به تنهایی لازم به بررسی است بهر حال وقتی صحبت فرزند در میان است یعنی سایه زندگی قبلی ایشان همیشه بر زندگی شما است و اگر مشکل شما شرایط ایشان بوده ، آیا شما از ابتدای آشنایی با شرایط ایشان آگاه بودید ؟ این مطلب از کانال تنظیم خانواده است  آیا با همسر سابق ایشان صحبت کردید ؟  من در مقام مشاوره توصیه جدی به شما میکنم جهت مشاوره حضوری قبل از هر تصمیم گیری
 
کد سوال زناشویی 46

موضوع بدبینی نسبت به همسر

سلام خسته نباشین 
دختر ۱۹ساله ای هستم با پسر۲۴ساله ای عقد کردیم
همسرم همه چ راجب گذشته رو بمن گفته ک با چننفر ارتباط داشتن 
وگفتن دیگ این کارارو کنار گذاشته چون میخواد زندگی سالمی داشته باشه
ولی من همیشه نگران اینم ک نکنه دوباره سمت کسی بره یا خیانت کنه و این فکر فشار عصاب زیادی بهم وارد میکنه و همیشه استرس دارم و همه بداخلاقیاشو میبخشم ک سمت کسی نره 
میشه راهنماییم کنین با این بد اخلاقیه ایشون و بدبینیه خودم چکار کنم؟
 
پاسخ
سلام معمولا وقتی فرد پرده از گذشته خودش بر میدارد  و اعتراف به رفتارهای نادرست می کند ، ناشی از پشیمانی یا عذاب وجدان میتواند باشد ( نه در همه  افراد ) پس تا حدی جنبه مثبت قضیه است هر چمد که همیشه به آقایان و خانم ها توصیه می کنیم از روابط قبلی خود با همسرتان حرفی نزنید
اما بطور کلی هیچ زن و مردی از روی داشتن احساس خوشبختی فکر رابطه با فردی به جز همسر نیستند ، مگر اینکه آن شخص دچار تنوع طلبی بوده باشد و یا به علت محدودیتهای قبل از ازدواج که قصد تجربه چنین روابطی داشته اما محدودیتها مانع وی می شدند ، در چنین شرایطی با حذف محدودیتها بعد ازدواج ممکن است فرد سراغ تجربه کردن برود
پس ممکن است فردی بدون هیچ گونه سابقه رابطه قبل از ازدواج ، دست به خیانت بزند و بر عکس ممکن اس فردی علیرغم داشتن روابط قبل از ازدواج به همسر خود پایبند بماند ، رفتار همسر و تامین نیازها و توجه به همسر میتواند از موانع خیانت کردن باشد
تا مدتی حس بدبینی در شما طبیعی است اما نباید اجازه دهید این بدبینی به شک منجر شود که بخواهید هسمرتان را مدام چک کنید چرا که میتواند تاثیر عکس داشته باشد
 
کد سوال زناشویی 47

موضوع اختلاف درسطح  میل جنسی و تعداد رابطه زناشویی با همسر

سلام و خسته نباشید خدمت شما.بنده اقایی 30ساله هستم با مزاجی بسیار گرم و خواهان رابطه ی جنسی بیش از پنج بار در هفته میباشم ولی همسرم بیش از دوبار و نهایتا سه بار رابطه را منع میکند به نظر شما بنده باید چکاری انجام دهم تا تعادل بینمون ایجاد بشه.پیشاپیش از راهنمایتون ممنونم
 
پاسخ از علی مجد ( محقق و پژوهشگر )
اختلاف در سطح میل جنسی  در بین زوجین امریست رایج ، تعداد دفعات رابطه جنسی باید بر اساس یک توافق دو طرفه باشد ، راهکار ذیل توصیه می شود
اولا رابطه جنسی فقط دخول نیست  و اگر همسر شما آمادگی رابطه دخولی ندارد  میتواند از طرق دیگر نیاز شما را تامین کنند بی آنکه خودشان را ملزم به این کنند که حتما باید ارضا شوند
مثلا شما به همسرتان پیشنهاد میدهید و همسر شما می گوید من آمادگی ندارم ، اگر برای شما کنترل کردن  مقدور باشد کنترل میکنید و اگر نباشد به همسرتان این موضوع را اعلام میکنید
در این شرایط همسر شما میتواند با روشهای ساده مثل بازی کردن با آلتتان یا رابطه دهانی شما را ارضا کنند
دوما باید بررسی کنید آیا در همان تعداد روابطی که با همسرتان دارید ، ایشان ارگاسم میشوند یا خیر ؟ طبیعیست اگر شما در رابطه جنسی فقط ارضا شدن خودتان را ملاک قرار دهید و همسرتان ارضا نشود رابطه جنسی برای همسرتان تنها میشود یک وظیفه
بنابراین اگر شما کیفیت رابطه جنسی خودتا ن با همسر را بالا ببرید که در ان همسرتان ارضا شود و لذت ببرد  این مطلب از کانال تنظیم خانواده است طبیعتا میل و کشش ایشان به رابطه جنسی بیشتر میشود و بر عکس اگر تنها به رضایت جنسی خودتان در رابطه اهمیت دهید همسرتان سرد
سوم به جای تعداد رابطه مدت زمان و کیفیت رابطه ارتقاء دهید ، معاشقه را طولانی تر کنید ، تنوع ایجاد کنید
چهارم تفاوت ها را بپذیرید
زنان مثل مردان نمیتوانند بلافاصله در وضعیت تحریک و چرخه فعالیت جنسی قرار بگیرند و نیاز به آمادگی روحی دارند
پنجم گاهی باید کنترل کنید
بهر حال رابطه جنسی وابسته به دو طرف است و الزام و اجباری نباید در ان باشد پس اگر واقعا احساس میکنید همسرتان آمادگی روحی و جسمانی ندارد از این 5 دفعه یک دفعه را کنترل کنید
 
کد سوال زناشویی 48

موضوع تاثیر فیلم های پورن و رابطه زناشویی


من پسری سی ساله هستم.۴ ساله ازدواج کردم.
و متاسفانه قبلا فیلم های پورن میدیدم.
و الان در رابطه با زنم به لیسیدن آلت همسرم و لیسیدن سوراخ مقعد همسرم خیلی علاقه دارم
و تا الان شاید ۲۰ بار این کار را انجام دادم
خواستم بدونم با اینکه زنم قبل رابطه حمام میره و این قسمت ها کاملا تمیز هستن، باز هم احتمال انتقال بیماری از راه لیسیدن به من وجود داره؟
ممنون از کانال بسیار خوب و آموزنده تنظیم خانواده
پاسخ :
سلام تقلید از رفتارهای بازیگران فیلم های پورن جایز نیست مگر آنکه برای هر دو طرف همراه با لذت باشد و آسیب و ضرری بهمراه نداشته باشد
در خصوص تماس زبان با مقعد ، اگر مسائل بهداشتی رعایت شود و به درستی تمیز شود و دوش مقعدی گرفته شود ،  بخش بیرونی اشکال ندارد اما نواحی داخلی  مقعد دارای باکتری هایی هستند که با استحمام و شستشو هم از بین نمی روند و لذا آن بخش ها توصیه نمیشود
اگر احتیاط را مبنا قرار دهیم من این رفتار را بطور کلی توصیه نمیکنم
 
کد سوال زناشویی 49

موضوع زود عصبی شدن در رابطه با همسر

۸ماهه ازدواج کردم سره کوچکترین چیز با همسرم بحث میکنم ایشون خیلی آدم خوبی هستن وهمیشه احترامم رو دارن ولی من زود عصبانی میشم واز کوره در میرم
پاسخ:
آیا شما فقط در رابطه با همسرتان چنین واکنشی دارید یا اینکه در مقابل دیگران هم اینگونه هستید ؟
اگر در مقابل همه چنین هستید و کم طاقت و زود عصبانی میشوید و خیلی زود هم از رفتار خودتان پشیمان میشوید ، رفتار های شما واکنشی است نه پاسخگو
یعنی در مقابل مشکلات و بحث ها احساسات شما بر منطق شما غلبه میکند لذا رفتارهای شما فیزیکی و واکنشی میشود این مطلب از کانال تنظیم خانواده است  تکنیکهایی برای کنترل این نوع رفتار و کنترل عصبانیت هست که لازم است حضورا جهت مشاوره اقدام نمایید با انجام برخی رفتارهای کنترلگرایانه و البته تمرین
و یاری اطرافیانتان میتوانید رفتار خودتان را از واکنشی به پاسخگو تغییرد هید و به جای عصبانیت بر سر موضوعات گفتگو و صحبت کنید
 
کد سوال زناشویی 50

موضوع رابطه دهانی

با سلام و خسته نباشید 
یه سوال داشتم 
خواستم ببینم دهان زدن(لیسیدن) آلت همسر مشکلی ایجاد میکنه ؟
پاسخ
در صورت سلامت جنسی همسر ( عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی ) و رعایت بهداشت فردی خیر مشکلی ایجاد نمیکند اما از وارد شدن ترشحات آلت به دهان یا خوردن آنها خودداری شود
منبع کانال و سایت تنظیم خانواده
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد