ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

برای ازدواج به چه مواردی باید توجه کرد

برای ازدواج به چه مواردی باید توجه کرد

نکات مهم برای ازدواج

نکاتی قبل از ازدواج وجود دارد که اگر رعایت شود به ازدواجی موفق می انجامد. 

چقدر یکدیگر را درک می کنید؟

قبل از ازدواج ، مهم است که هر کدام از طرفین درک درستی از یکدیگر داشته باشند. علاوه بر شناخت و درک نقاط قوت و شایستگی های یکدیگر، نقاط ضعف ها را نظر مدنظر قرار دهند. این امر بسیار مهم بوده و می تواند از ناامیدی و اختلافات آتی بکاهد.

زوجین باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها باید یاد بگیرند که آرامش داشته باشند و در حل مشکلات مشارکت کنند.

آیا تعریفی مشترک از ازدواج دارید؟

ازدواج یک رابطه حقوقی صمیمی است که  به تحول خانواده می انجامد. ازدواج همراه با تفاهم منجر به احساس رضایت می شود. علاوه بر این، ازدواج های سالم  محیط غنی و با ثبات برای رشد کودک فراهم می آورد. برای ازدواج موفق، هر دو طرف باید از نظر روان شناختی بالغ باشند و قبل از اینکه ازدواج کنند، باید درک خوبی از یکدیگر داشته باشند. علاوه بر این، آنها باید از لحاظ مالی تامین و دارای برنامه بلند مدت برای خانواده باشند.

 

آیا می توانید با خانواده و دوستان همسر خود ارتباط برقرار کنید؟

علاوه بر ارتباط با همسرتان، برقراری رابطه خوب با خانواده و دوستان وی نیز بسیار مهم است. شما بایستی برای شناخت بیشتر، خانواده و دوستان همسر خود را بپذیرید و به جمع آنان بپبوندید. این کار می تواند در آینده زندگی زناشویی شما را مستحکم کند و روابط اجتماعی شما را بهبود بخشد.

انتخاب همسر و ازدواج جز مهمترین تصمیم های زندگی هر فرد است 

آیا می توانید پس از ازدواج همسر خوبی باشید؟

امروزه مردان و زنان معمولا نقش ها و مسئولیت های مختلفی در زندگی اجتماعی و خانوادگی دارند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که فرد انتظارات متفاوتی در مورد نقش شریک زندگی خود پس از ازدواج داشته باشد. به همین خاطر، قبل از اینکه ازدواج کنید، مهم است که در مورد نقش ها و مسئولیت های همسر خود در خانواده فکر کنید. برنامه ریزی دقیق و صحبت درمورد این موضوعات می تواند از مشاجره های غیر ضروری در آینده جلوگیری کند.

مهم است که حجم کار و مسئولیت های خانوادگی در خانواده را تقسیم کنید.

چگونه باید هزینه های خانواده را مدیریت کرد؟

قبل از ازدواج مهم است که در مورد هزینه های آینده در خانواده صحبت شود. یک برنامه بودجه مالی طراحی کنید که مقرون به صرفه باشد. این کار می تواند به شما در درک نگرش ها و ارزش های یکدیگر در مورد مسائل مالی کمک کند.

بررسی وضعیت  سلامت قبل از ازدواج

برای حفظ سلامت زوجین و فرزندان آنان در آینده مهم است که وضعیت سلامت آنان قبل از ازدواج بررسی شود. در صورت وجود هر گونه اختلال ژنتیکی در خانواده، بایستی به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

آگاهی در مورد رابطه جنسی 

رابطه جنسی نیاز اساسی هر فرد است. علاوه بر این، یکی از راه هایی است که هر فرد می تواند احساسات خود را بیان کند. درباره تفاوت های جنسی از جمله تفاوت های جسمی بین مردان و زنان اطلاعات کسب کنید تا بتوانید در زندگی زناشویی خود رابطه درستی برقرار کنید. همچنین در خصوص بچه دار شدن قبل از ازدواج نظرهمسرتان را بپرسید. این امر می تواند زمان بچه دار شدن، تعداد فرزندان و حتی جنسیت ترجیحی آنان را شامل شود. در مورد روش های پیشگیری از متخصصین پزشکی مشاوره بگیرید و با آنها در مورد روش های مناسب پیشگیری برای شما و شریک زندگی تان اطلاعات لازم را دریافت کنید.

منبع: بانوی شهر

مشاوره ازدواج و زناشویی - تلفنی - آنلاین - حضوری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد