ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

شناخت تفاوت ها زنان و مردان و احترام به آن

قال علی(ع): زنان در نزد شما امانت الهی هستند پس به آنان زیان نرسانید و آنها را تنها نگذارید.(1)

 

امام صادق(ع) فرموده اند: خدا رحمت کند بنده ای را که رابطه ی بین خود و زنش را نیکو کرده است.(2)

 

همه ی ما به این موضوع واقفیم که مردان و زنان از لحاظ جسمی و روحی با هم متفاوتند، همان گونه که در خلقت ظاهری با هم تفاوت دارند در مسایل روحی و روانی نیز از یکدیگر متمایزند. اما هنگامی که یک ازدواج صورت می گیرد و زن و مردی زندگی مشترکی را شروع می کنند، هر یک از آنها به کلی فراموش می کنند که با دیگری متفاوتند و این تفاوت ها هم بسیار است.  هر یک گمان می کند اگر طرف مقابل دوستش دارد باید همان گونه باشد که او می خواهد. لذا سعی در تغییر طبیعت و فطرت دیگری می نماید تا او را به دلخواه خویش در آورد و به این خاطر روابط متشنج می شود و فرصت گفت و گوی صمیمی و دوستانه از بین می رود. در مقالات بعدی مبحثی را به «پذیرش همسر» اختصاص دادیم و به خانم ها توصیه کردیم همسران خود را همان گونه که هستند بپذیرند. در این قسمت نیز به آقایان یادآوری می کنیم که زنان با مردان تفاوت های اساسی دارند. این تفاوت ها را بشناسیم و به آنها احترام بگذاریم. یکی از بزرگ ترین تفاوت های بین زن و مرد، این است که هر کدام از آنها چگونه با فشارهای روحی کنار می آیند و در برخورد با مشکلات چگونه عمل می کنند و به چه نحوی عکس العمل نشان می دهند. در این گونه مواقع مردها شدیداً در خود فرو می روند و گوشه گیر می شوند، در صورتی که زن ها با هیجانی فزاینده غرق در مسئله می شوند و خود را گرفتار می کنند. زمانی که مشکل یا فشاری بر مرد وارد می شود، او بسیار ساکت می شود و در خود فرو می رود تا بتواند راه حلی پیدا کند. اما بر عکس زن از طریق صحبت کردن با جزئیات بسیار راجع به مشکلش به آرامش می رسد.  

وقتی که مشکلی برای زنی پیش می آید، او فقط به یک شنونده نیاز دارد که بدون قضاوت و بدون ارایه ی راه حل، با دلسوزی به احساسات و گفته های او گوش کند.

وقتی که همسر شما از موضوعی ناراحت و کلافه است، به گرمی به سخنان او گوش دهید و اصلاً سعی نکنید که مشکل گشایی نمایید و یا مسئله ی او را کوچک و بی اهمیت جلوه دهید، بلکه فقط با دلسوزی و تایید، حرف هایش را بشنوید؛ این موقع است که زن احساس حمایت می کند و خشنود و راضی می شود. صحبت کردن «نیاز» یک زن است و مرد هنگامی در روابط خود با همسرش موفق است که به این «نیاز» احترام بگذارد.

 

قال رسول الله(ص):  (3) خوب ترین شما آن کسی است که با همسر خود نیکو رفتار کند.

 

پس به این موضوع توجهی عمیق و اساسی داشته باشیم که زمانی زن احساس می کند از طرف همسرش مورد احترام و پذیرش قرار گرفته، که شوهرش شنونده ای خوب برای سخنان و احساسات او باشد. یک مرد موفق به احوال همسرش اهمیت می دهد، مثلاً وقتی که به منزل می آید حال او را می پرسد و از او سوال می کند که روزش را چگونه گذرانده است؟ و هنگامی که می بیند او ناراحت است با علاقه و دلسوزی می خواهد تا برایش حرف بزند، وقت صحبت کردن دستان او را می گیرد و لمس می کند .به او نگاه می کند و نشان می دهد که به سخنانش توجه دارد، به کتاب هایی که می خواند، و مطالبی که بازگو می کند، توجه و علاقه نشان می دهد، با صبوری به حرف هایش گوش می کند و مرتب به ساعت نگاه نمی کند، یا روزنامه ورق نمی زند و کلامش را قطع نمی کند.

این گونه است که زن، احساس اعتماد و امنیت می کند و از عشق همسرش مطمئن می گردد و حس می کند که مورد احترام قرار گرفته و زمانی که زن احساس احترام کند، برایش آسان تر است که از مرد آن طور که در خورش باشد قدردانی نماید .

بدانیم فواید دنیوی و اخروی نیز از قبل روش های پسندیده ی رفتاری نصیبمان خواهد شد. چنان که در روایت است:

قال رسول الله(ص) نشستن مرد نزد زنش نزد خدای متعال محبوب تر است از اعتکاف او در مسجد . (4)

 

الامام صادق(ع) : هر که به خانواده اش نیکی کند خداوند بر عمرش بیفزاید. (5) کسی که نیکی و نیکوکاریش با زن و فرزند مطلوب باشد، به رزقش اضافه می شود. (6) اخلاق خوب روزی را اضافه می کند.(7)

 

موضوع دیگری که در تفاوت زن و مرد مطرح است، مساله ی چرخه ی طبیعی احساسات زن است. زنان هم چون امواج دریا متلاطم و متغیرند، زمانی سرشار از عشق و گاهی غمگین. با شناخت این بعد از وجود زن، راحت تر می توان با احساسات او کنار آمد و او را درک کرد. انتظار اشتباهی است که از یک زن توقع داشته باشیم همیشه سرحال و خوشحال باشد، چرا که به روال طبیعی، او دارای فرود و فراز احساس می باشد و نمی تواند به طور ثابت، یک رفتار همیشه شاد ارایه دهد.

با پذیرش این موضوع می توان به یک زن کمک کرد تا با آرامش، روند فطری چرخه ی احساسات خود را طی کند و به سلامت روحی و روانی دست یابد. شنونده بودن و توجه به سخنان و عواطف زن، تاثیر شگرفی در گذراندن آرام این مراحل دارد و بکار بندیم این کلام امام صادق(ع) را که: مومنان خدمتکار یکدیگرند و به یکدیگر سود می رسانند.(8)

 

 

منبع:

برگرفته از کتاب:«همسر اگر اینگونه می بود» نویسنده:راضیه محمد زاده

نظرات 19 + ارسال نظر
زهره جمعه 22 تیر 1386 ساعت 11:58

سلام
از مطالب قشنگتون هم ممنون
کاش چه زن چه مرد به اسلام واقعی عمل می کردیم و یادمون نره ؛خواستن نخواستنه!!!!!!!!!!!!؛
خسته نباشید.

سلام مرس یاز نظر شما

یه دوست جمعه 22 تیر 1386 ساعت 12:53

میدونین شما در نوشتن تحت تاثیر جنسیتتون هستی
مقاله هات غالباmasculine .
یه جورایی کملکسهاتو توشون خالی میکنی
تو همه هم نباشه اکثر مقاله هایی که مینویسی به خانوما فحش می دی و می گی مثل احمقا فلان کارو نکنین
در حالی که مردها با این همه لحیه وطمطراق stupid ترن
مثل خیلی از مردای دیگه، به جنسیتت می بالی
آدم چه زن چه مرد باس انسانیت و اخلاق داشته باشه و به اونا بباله . دوره جاهلیت تموم شده این همه که مردا از زنا انتظار دارن باید این جور باشن نباید اونجور باشن اگه یه کوچولو تکونی به خودشون می دادن دنیا بهشت میشد . دستور دادن و حرف زدن خیلی راحته ولی عمل کردن......
ایران اگ عقب مونده اول به خاطر فکر غلط مرداس که به خاطر مثلا زور و بازوشون وتکبر شیتشون می خوان بر زنها مسلط بشن زنهای اینجا با تحصیلات عالی و قبولی بیش از ۶۰٪ خیلی چیزا از جمه هوش بالا وقاطعیت خودشون ولی این مردا از بس dull mndd ان هنوز در ۱۳۴۵ زندگی میکنن وقبولش براشون دردناکه چون چش ندارن یشرفت دیگری وبویپه زنهارو ببینن.

اولا سلام
دوما نمیدونم دلتون از کجا پره
سوم اینکه شما ۱۸۰ درجه در مورد من اتشباه فکر کردید و نظریات شما در مورد من کاملا کذب است تمامی افرادی که مقالات من رو مطالعه میک نند یا م نرو میشناسند بارها یاداور شده اند که افکار فمنیستیم باعث شکستم در زندگی خواهد شد . اینجا ایرانه درسته اما درصد خشونتهای خانگی برعلیه زنان در امریکا و اروپا علی رغم قوانین محکم در مورد مردان خیلی بیشتر از ایرانه بهتره یه سری به دادگاههای جاهای دیگه بزنید . شما که اطلاعی ندارید راجع به کسی یا جایی چطور بخ خودت اجازه میدی هر چه میخواهی بگی و بری
در هر صورت مجبورم نظرتون رو تایید کنم چون اگر اینکمارو نکنم من هم مثل شما میشم.
موفق باشید.

نرگس جمعه 22 تیر 1386 ساعت 16:17

خیلی مطالب خوب و پر باری بود ...
پست های قبلی رو هم خوندم . ممنون ...

متشکر و ممنون از وقتی که اختصاص دادید.
موفق باشید.

حیدری جمعه 22 تیر 1386 ساعت 19:02

سلام خسته نباشید.
از مقاله خوبتون ممنونم.
به نظر من اگه هم زنها و هم مردها عمل کنن خیلی زندگی شیرین خواهد شد و باید توجه داشت که نباید یک طرفه باشه.
به دوستمون هم پیشنهاد میدم که لطفا برن چشماشون رو بشورن و طور دیگه ای به اطرافشون نگاه کنن .
بد بینی از هیچی بدتر نیست.هم خودشون رو از بین میبرن و هم اطرافیانشون رو!!!!!!

سلام . مرسی
ممنون وسپاسگذارم از نظر شما .
مرسی از حمایت شما .
موفق باشید.

بی نام جمعه 22 تیر 1386 ساعت 20:17

باسلام وخسته نباشید خدمت مدیرمحترم وبلاگ جناب مجدعزیزوسایرنویسندگان و همینطور ممنونم از نویسنده این پست.به مسئله فوق العاده مهمی اشاره فرمودین که جای بحث زیادداره. ماباید درمورد این تفاوتها وهمینطور علاقمندیها ونیازهای جنس مخالفمون مطالعه زیادی داشته باشیم تابتونیم توزندگیمون موفق باشیم بافهمیدن نیازها و تفاوتهای روحی بهترمیتونیم درموقعیت های مختلف همسرمون رودرک کنیم اما مسئله ای که میخواستم عرض کنم اینه که یک فردعاقل حتی اگر درمورداین تفاوتها هیچ شناختی هم نداشته باشه لااقلش این رو میدونه که دوجنس مخالف تفاوتهایی رو باهم دارند وبادیدن هررفتاری از همسرش نباید زود درموردش قضاوت کرده وعکس العمل نشون بده بایدحوصله به خرج داده و احتمال این روبده که این رفتار به دلیل برخورداری از احساسات متفاوت میتواند باشد.
واما اگرفضولی نباشددرجواب این دوست که شمارواینگونه محکوم کردند بایدعرض کنم که تاجایی که من جناب مجدرومیشناسم (البته نه فقط برپایه گفته هاشون)اتفاقا بالعکس ایشون به طورافراطی طرفدارحقوق زنان هستند وهمینطور معتقد به گذشت ازطرف مردان. حالا من نمیدونم این دوست عزیز ازکجا این عقیده روپیداکردند اما اگر یه سری به آرشیووبلاگ ونوشته های خود آقای مجدبزنند جوابشون رو میگیرند من که تقریبا از اول فعالیت این وبلاگ وسایر وبلاگها ووبسایتهای آقای مجد همیشه ازمطالبشون استفاده کردم نظرم کاملا عکس نظر این دوست گرامیه .
خوب معذرت میخوام اگه نظرم خیلی طولانی شد و بازم ممنونم از زحماتتون.
کیمیا




سلام خدمت سرکار خانم کمیا
ممنونم از زمانی که به درج نظر اختصاص دادید.
و مرسی از حمایت شما .
موفق و پاینده باشید.

[ بدون نام ] جمعه 22 تیر 1386 ساعت 20:28

فرداصبح سپیده که بدمددراین بیشه زارخزان زده شاید
گلی بروید شبیه آنچه دربهاربوییده بودی!
پس به نام زندگی هرگز نگوهرگز.

زیبا بود.

مازیار جمعه 22 تیر 1386 ساعت 22:00 http://bestgarden.persiangig.com

سلام.
مطلب مفید و خوبی بود. ممنون.
اجرتون با خود رسول خدا.

سلام
ممنونم از لطف شما . موفق باشید

behrad شنبه 23 تیر 1386 ساعت 03:18

salam.vaghean khaste nabashid.age mishe dar morede rabeteye meghadi va avarezesj baraye khanuma va hadeaghal tedad dafa ti ke mitune khatare kami dashte basharo begin.age ba hamsar age khodeshrazi bashe rabete meghai dashte basham avareze roohi dare?masalan mahi e bar.mamnun misham age javab bein.

سلام چرا فارسی تایپ نکردید . دوست عزیز رابطه جنسی از راه مقعد هم از نظر شرعی و هم از نظر پزشکی یک رابطه مردود میباشد و حتی انجام یک مرتبه این رابطه بدون ضرر نمیباشد پس هیچگونه ا«وزشی بر این اساس داده نمی شود در ضمن این نوع رابطه بر خلاف اصول اخلاقی میباشد که طبق ضوابط این پایگاه از درج هر گونه مقاله دراینباره معذوریم.
موفق باشید

mohamad شنبه 23 تیر 1386 ساعت 05:48 http://nadaram


من یک پسر 18 ساله هستم و حدود دو یا سه سال هست
که به سن بلوغ رسیدم و برای نماز خواندن بعد از
جنب شدن باید غسل کنم اما بعد از هر بار غسل کردن
درخواب دوباره جنب می شوم
و به همین دلیل نمی توانم نماز خواندن را ادامه دهم خواهش می کنم
راه حل هایی را به من بیا موزید تا در هنگام خواب جنب نشوم.
لطفا به این سوال در وبلاگ جواب دهید تا بقیه هم استفاده کنند

mohamad شنبه 23 تیر 1386 ساعت 05:52


من یک پسر 18 ساله هستم و حدود دو یا سه سال هست
که به سن بلوغ رسیدم و برای نماز خواندن بعد از
جنب شدن باید غسل کنم اما بعد از هر بار غسل کردن
درخواب دوباره جنب می شوم
و به همین دلیل نمی توانم نماز خواندن را ادامه دهم خواهش می کنم
راه حل هایی را به من بیا موزید تا در هنگام خواب جنب نشوم.
لطفا به این سوال در وبلاگ جواب دهید تا بقیه هم استفاده کنند

سلام چشم پاسخ را بررسی و در وبلاگ درج خواهم کرد.

ف شنبه 23 تیر 1386 ساعت 17:59

سلام

عالی بود.

افلاطون می گه: " اگه با دلت چیزی یا کسی رو دوست داری زیاد جدی نگیرش، چون ارزشی نداره، چون کار دل دوست داشتنه، مثل کار چشم که دیدنه، اما اگه یه روز با عقلت کسی رو دوست داشتی، اگه عقلت عاشق شد، بدون که داری چیزی رو تجربه می کنی که اسمش عشق


از شما ممنونم.
موفق باشید.

سلام جدیدا چقدر از نظریات افلاطون میشنوم دست شما و ایشون درد نکنه . موفق باشید.

acorp یکشنبه 24 تیر 1386 ساعت 12:32

سلام من از شما یه سوال پرسیدم که هنوز جواب ندادین که راجع به زرد شدن منی بود . لطفا اگه کسی رو میشناسید که میدونه به من معرفی کنید.
چون خیلی برام مهمه.
ممنون

سلام بنده به شما و کلیه دوستان عرض کردم از طریق فرم ارسال سوال مشکلات خودرا مطرح کنید . موفق باشید.

فرید یکشنبه 24 تیر 1386 ساعت 17:25

با سلام
منهم با نظر آقای مجد در مورد تفاوت های مردان و زنان موافقم
منتها به نظر می رسه مردها باید عاشقانه زن خودشون رو دوست داشته باشن و سعی در درک کردن اون نکنن چون بی فایده است. شاید درصد کمی از مردان توانایی این کار رو داشته باشن . از طرفی زنان برعکس باید سعی در درک مردان کنند . من از آقای مجد خوهش می کنم در این مورد مطالب بیشتری ارایه کنند.

سلام مرسی از نظر شما . اما من تا انجایی که بتوانم مقالات را بدون در نظر گرفتن جنسیت درج می کنم به هر حال برخی رفتارهای ذاتی هستند و نمیشه با اون رفتارها مقابله کرد . چشم آقا فرید . نظر شما در مورد مقاله جدید اعمال می شود . موفق باشید.

[ بدون نام ] یکشنبه 24 تیر 1386 ساعت 17:54

افلاطون میگه:اگه بادلت چیزی یاکسی رو دوست داری زیادجدی نگیرش چون ارزشی نداره چون کار دل دوست داشتنه مثل کارچشم که دیدنه اما اگه یه روز باعقلت کسی رودوست داشتی اگه عقلت عاشق شدبدون که داری چیزی روتجربه می کنی که اسمش عشق واقعیه!

مطلب جالبی است که خیلی وقته از خیلیها می شنوم وقبول میکنم ولی غرض از مطرح کردنش میخواستم ازتون خواهش کنم در این مورد هم مقاله ای از نوشته های خودتون تووبلاگ درج کنید که چطور میشه عقل ودل رو باهم هماهنگ کرد؟وقتی منطق چیزی رو ردمیکنه ولی دل هنوز اون رو میخواد تکلیف چیه؟
ممنونم از زحماتتون . خسته نباشید.




سلام ممنونم از نظر شما و همچنین نظر زیبای افلاطون
چشم اما فکر میکنم در آرشیو چنین مقاله ای موجود باشد.
اما بازم میزارم چشم .موفق باشید.

عرفان دوشنبه 25 تیر 1386 ساعت 00:33

سلام من ۱۶ سالمه ولی متاسفانه از ۱۲ سالگی بخاطر گشتن با رفیقای بد عادت به ....کردم .میدونم هم گتاه کبیرس هم مریضیای زیادی پشتشش مثل عدم توانایی باردار کردن تورو خدا کمکم کن

سلام دوست من تنها عاملی که میتونه به شما کمک کنه اراده شماست .

پریا دوشنبه 25 تیر 1386 ساعت 20:02

سلام
واقعا ممنون و خسته نباشین
همه چیز خیلی عالیه از پاسخگویی به سوالات گرفته تا مقالات.
میخواستم بدونم در مورد مسائل شرعی وبلاگ شما چه مرجعی رو مبنا قرار داده؟
مرسی

سلام ممنون و سپاسگذارم از نظر شما
در مورد مبنای انتخاب مرجع ما در مورد مسائل شرعی ما از مراجعی استفاده میکنیم که در نظریات آنان مسائل شرعی با مسائل عرفی نزدیک شده باشد . یعنی هم عرف را در نظر میگیرند هم شرع را .

نوید سه‌شنبه 26 تیر 1386 ساعت 11:23

به نظر من ازدواج مثل wc (مستراح) میمونه اونایی که توشن میخوان زودتر بیاد بیرون و هرکی بیرونه این پا اون په میکنه زودتر بره تو!!!

واقعا که...

میترا پنج‌شنبه 28 تیر 1386 ساعت 17:20

عزیز خسته نباشید
این مطلبم قابل توجه آقایون باشه .اگه فقط یه فرصت کوتاه به خانمهاشون برا صحبت کردن بدن بعدا به نفع خودشون تموم میشه . در ضمن من اگه یه ذره احساس میکردم که شما به طرفتاری از جنس خودتون مطلب می نویسید هیچ وقت مطالبتون رو دنبال نمی کردم . قابل توجه اون دوستی که میگه شما تحت تاثیر جنسیتتون هستین

سلام ممنونم از حمایت شما دست شما درد نکنه
موفق باشید.

ا.ح چهارشنبه 17 مرداد 1386 ساعت 09:50

موفق باشید وبلاگ بسیار بسیار خوبیه .

ممنونم شما هم موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد