ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

ازدواج به موقع چه زمانیست ؟

ازدواج به موقع چه زمانیست ؟



سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران

سن مطلوب و مناسب برای ازدواج از درون سن بهنگام استخراج می شود و با توجه به دین، فرهنگ و الگوهای باروری سن مطلوب ازدواج برای دختران در محدوده 24-18 و برای پسران در محدوده 27-21 سال قرار می گیرد .


به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ایونا ، کارشناسان معتقدند که ازدواج یک پدیده مشترک فرهنگی است که به اشکال مختلف در تمام جوامع و ملت ها وجود دارد و در هر فرهنگی الگوی مطلوبی از خانواده و شیوه ازدواج وجود دارد .

ازدواج زودهنگام

در حال حاضر و با توجه به شرایط اجتماعی ، فرهنگی و اجتماعی دلایل بسیاری در ازدواج زدهنگام می تواند تاثیر داشته باشد .

ازدواج زودهنگام را می توان در اغلب روستاها و شهرستان های کشور و همچنین افرادی که دارای تعصب های قومی هستند و همچنین عوامل چون فقر ، ناآرامی اجتماعی به صورت اجبار و ناخواسته صورت می گیرد .

ازدواج زودهنگام در بین جوانان و اغلب نوجوانان در شرایط کنونی و باپیشرفت دانش می تواند منجر به پیامدهایی از جمله آثار اجتماعی و روانی برای هر یک از زوج ها شود .

یک صاحب نظر در مسائل ازدواج می گوید : الزامات ازدواج در سنین پایین اغلب منجر به جدایی از خانواده ،دوستان و تعلقات ، از دست دادن آزادی ، تعامل با همسالان و استفاده از فرصت های آموزش می شود و باعث می شود که فرد در آینده و با رویارویی در مسائل و مشکلات زندگی با بحران دچار شود و به مشکل بر بخورد .

ازدواج دیر هنگام
در حال حاضر ما همچنان شاهد افزایش تاخیر در ازدواج و افزایش سن ازدواج در بین جوانان و نداشتن تمایل به ازدواج هستیم .

عوامل بسیاری از جمله تغیی در باورها و الگوی فکری و رفتاری جوانان است که خواستار شکل جدید از روابط خانوادگی هستند .

تنگناهای مالی و اقتصادی ، نبود شغل مناسب و ثابت و نداشتن مسکن و ادامه دادن تحصیل تا مقاطع عالی در بین دختران از جمله عوامل بیان شده از سوی جوانان است .

در حالی که تجرد در سنین بالا هم برای دختران و هم برای پسران غالبا با پیامدهای منفی همراه است .

کارشناس مسائل خانواده معتقد است : مجرد بودن در سنین بالا منجر به بلاتکلیفی ، کاهش انگیزه می شود و فرد به تنهایی در تلاش به رسیدن به اهداف خویش است .

وی در ادامه می گوبد : افسردگی و ترس از تنهایی اغلب به سراغ افراد مجرد در سن بالا می آید و همچنین دچار مشکلات جسمی و فرزندآوری می شوند .

به نظر می رسد که جوانان در این زمینه به دلیل این که علاقه به کسب تجربه توسط خودشان است و تجربه ای در این زمینه نداشتند هنوز به پیامدها و آثار منفی آن پی نبرده اند و همچنان به دنبال اهداف خود هستند .

در حال حاضر برای رفع نیازهای اولیه برای تشکیل ازدواج از سوی مسوولان و کارشناسان و با تاکید دولت و سازمان های مربوطه شرایط و طرح های ویژه ای برنامه ریزی و در حال اجرا است .

بسیاری از تسهیلات ویژه برای جوانان از جمله مسکن جوانان ، وام های ازدواج و آموزش های صحیح در حوزه خانواده سالم و ایجاد فرصت های شغلی انجام گرفته و فراهم کردن این شرایط گرایش جوانان به ازدواج را بیشتر می کند .
 

نظرات 13 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 19 فروردین 1388 ساعت 00:10 http://www.efs.pib.ir

سلام دوست خوبم وب خوبی داری برات ارزو میکنم موفق بشی و میدونم که موفق میشی
راستی اگه دوست داشتی به ما هم
ما بهترین نیستیم و اولین هم نیستیم ولی بهترین ها را برای شما گرد آ وری کرده ایم

شیما چهارشنبه 19 فروردین 1388 ساعت 15:41

با تشکر از شما و مطالب مفیدتان. به نظر من مهمترین دلیل ازدواج دیرهنگام نبود وضعیت اقتصادی مناسب می باشد.که این خود نداشتن شغل و مسکن را شامل می شود.

پویا چهارشنبه 19 فروردین 1388 ساعت 23:10

به نظر من در شهر های بزرگ هر جا برای خواستگاری بری شرایطی را مطرح می کنند که هر جوانی را ناامید می کند. چه بهتر است که علاوه بر اینکه به فکر تسهیلات برای جوانان هستند خیلی بیشتر از این ها فرهنگ ازدواج آسان را در میان خانواده ها گسترش دهند.و معنی و مفهوم و هدف واقعی ازدواج را برای پدر مادر ها یادآوری کنند.

امن پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 00:01

با سلام نوشته اید سن مطلوب برای ازدواج پسرا ن 21 تا 27 سال است آیا یک پس ر21 یا 22 ساله از عهده تامین یک زندگی برمی آید درسش تموم شده سربازیشو رفته کار داره معیارهای ازدواج براش مشخصه حالا به نظر من این سنین که گفته اید برای دخترها درست است اما مردها هنوز در سنین پایین تر ملاکهاشون مشخص نشده است و احساساتی عمل میکنند و بعدها که گرفتار سختی های زندگی مشترک شدند تازه متوجه اشتباه خود میشوند

فروهر پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 02:36

سلام خیلی خوبه که دختر هاوپسرها تو سنی که بایدازجوانیشون لذت ببرند ازدواج کنندولی فکر کنم حمایت بزرگتر هارو میطلبه البته منکر کمک و حمایت بعضی از پدرو مادرها نیستم ولی اکثرحمایت در حال حاضر با پدر ومادر دختر هاست جهیزیه وسیسمونی...وپسرها(اغلب)خودشان باید خرج مراسم ازدواج و غیره رابدهند که در صورت حمایت نکردن خانواده اش اگر در اون سنی که شما فرمودیدبخواد ازدواج کنه یا باید از خیرمراسم به یادماندنی واحتمالاتکرار نشدنی ازدواج بگذره یا باید سالهای سال کمر زیر بار قسط خم کنه چه بسا که برای تهیه منزل این کارو هم باید بکنه من مخالف حمایت خانواده دختر نیستم ولی چه خوبه که یه خانواده که شاید دختر و پسر داره عوض اینکه فکر کنه اینقدر که دخترشو باید حمایت کنه وضظیفه ای در قبال پسرش نداره هردو رو حمایت کنه ولی در حد معقول نه در قبال دختر افراط کنه ونه در قبال پسر تفریط

سید مهدی پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 08:07

به نام خدا
سلام آقای مجد
البته شاید یکی دیگر از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه ما تاثیر فرهنگ غرب بر روی جوانان و بیشتر و آسان تر شدن روابط بین دختران و پسران و بر طرف شدن نیازهای جنسی و عاطفی آنان در کوتاه مدت و بصورت مقطعی باشد.
در هر صورت بازه زمانی که برای ازدواج تعریف کرده اید به نظر بنده مناسب است.
موفق باشید.

dany پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 12:43

نمی فهمم منظور از فرزندآوری چیه اگه قبول کردن فرزندی به سرپرستی باشه کجاش بده خیلی هم خوبه و اخلاقه پسندیده ای است شما به این میگید مشکل
ازدواج خوبه به شرطی که با خوشبختی و تفاهم پیش بره وگرنه مجرد بودن خیلی بهتره

میهمان جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 11:28

تمایل به داشتن روابط آزاد جنسی‌ تحت الشعاع مشکلات اقتصادی امروز شده.

هر موقع سایه‌ ی مسائل اقتصادی کمرنگ بشه، چیزی که خودش رو نشون میده همینه : داشتن روابط آزاد جنسی !

(متاسفانه) این مسیریست که در هم جای دنیا طی شده! اگر ما هم به روابط جنسی‌ بدون بررسی روانشناختی اون نگاه کنیم، محکوم به پذیرفتن این واقعیت تلخ هستیم. البته تازه با این کار فقط میتونیم از سرعت این روند و تعداد افراد کم کنیم ولی‌ بعید میدونم بتونیم جلوش رو بگیریم!


موفق باشید

حمیده شنبه 22 فروردین 1388 ساعت 22:13

سلام به همگی یکی از دلایل عمده بالا رفتن سن ازدواج عدم کمک وحمایت های والدین پسر می باشد پدر .مادر ها باید به یادداشته باشند که هزینه های ازدواج وعروسی بالاست وحمایت زیاد پدرومادر آقا پسر ها را می طلبد خوب معلوم است که یک پسر واقعا نمی تواند به تنهایی متقبل شود.همانطور که والدین دختر زحمت می کشندوجهیزی تهیه میکنند خانواده پسرهم باید کمک کنند .من خودم یکی از خواستگارانم با آن که باپسر وخانواده اش به توافق رسیده بودیم ولی به دلیل عدم حمایت والدینش ازازدواج پشیمان شدباآنکه من خودم متعادل هستم ولی برخی ازوالدین هاواقعامسئول هرگونه گناه ناشی از عدم ازدواجه پسرهااندحتما در مقاله ای این مساله را مطرح کنید.متشکرم

مسیح یکشنبه 23 فروردین 1388 ساعت 03:13

سلام
من در جواب خانوم حمیده میگویم اگر پسری بخواهد ازدواج کند یعنی میخواهد اعلام استقلال کند و یکی از موارد استقلال - استقلال مادی میباشد .
یعنی از حمایت مادی خانواده خارج شود وگر نه آن پسر هنوز مرد نشده است و توانایی اداره یک زندگی مستقل را ندارد

حمیده سه‌شنبه 25 فروردین 1388 ساعت 23:23

سلام آقای مسیح درست است که مرد باید استقلال داشته باشه اصلا یکی از معیار های من برای انتخاب همسر همینه ولی من ابتداوشروع زندگی وخرج ومخارج ازدواج وعروسی منظورم بود نه وابستگی

رزیتا پنج‌شنبه 29 بهمن 1388 ساعت 00:49

ممنونم مطالب کامل و بدون تعصب فرهنگی است.

صبا یکشنبه 8 فروردین 1389 ساعت 21:27

سلام مطالب خوب بود ولی من یه سوالی داشتم من 23 سال دارم وفکر میکنم که سنم برای ازدواج دیر شده از طرف دیگه دوستم ندارم باکسی دوست شم چون اگه دوست داشتم خیلی قبلترا اینکارو میکردم حالا میخواستم بدونم چاره ما چیه از هر کیم میپرسم جواب درستی نمیده اگه ما دوست داشته باشیم ازدواج کنیم با توجه به اینکه چند موردم پیش اومده ولی مناسب من نبودن ازتون واقعا راهنمایی میخوام تکلیف ما چیه؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد