ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

پذیرش مهریه سنگین: اثبات عشق یا اثبات حماقت

 

پذیرش مهریه سنگین: اثبات عشق یا اثبات حماقت

منبع : سایت مردمان

 

مهریه های سنگین نشان دهنده بی اعتمادی زن و شوهر به یکدیگر و سطح فکر پایین است. مهریه بالا می تواند به عنوان یک ابزار در دست دختران قرار بگیرد و پسران از این نظر همیشه تحت استرس و فشار باشند.  

بالا بودن مبلغ مهریه و نیز پایین بودن آن موجب دردسرهایی میگردد که بیشتر موارد مربوط به بالا بودن مبلغ "مهریه" می باشد که در ذیل به اختصار به چند مورد اشاره میگردد.

1- بالا بودن میزان مهریه باعث افزایش طلاق میشود. شاید عوام براین باور باشند که بالا بودن مهریه باعث عدم طلاق از سوی مرد است اما چنین نیست زیرا با افزایش میزان مهریه زنان احساس میکنند که دارای پشتوانه محکمی هستند و برای حفظ زندگی زناشوئی از هنر زنانگی خود استفاده نکرده و آن را فراموش میکنند. لذا مردان در ضمیرناخوداگاه خویش احساس بردگی میکنند و برای رهایی از این بند به فکر چاره می افتند. و چون چاره ای پیدا نکنند بصورت ناخواسته عصبی وپرخاشگر شده و فشار وارده از سوی زن را با چندین برابر تقویت به سوی همان طرف مقابل برگشت میدهند این کنش و واکنش ها بطور مداوم تکرار شده و در اخر منجر به عدم سازش میگردد که اگر هر دو مقاومت کنند به خانواده ناهنجار مبدل میشود اما در بسیاری ازموارد زنها چون ازنظر عاطفی حساسند مقاومت خویش را از دست داده و با بخشیدن همان اهرم فشار (مهریه) خود را خلاص میکنند.یا در مواردی مردان به اصطلاح پی همه چیزرا بر تن خود مالیده و اقدام به جدایی مینمایند و تاوان اشتباه خود را با زندان و پرداخت اقساط بلند مدت میپردازند.

2- بالا بودن میزان "مهریه" باعث فساد در جامعه میگردد. که این مورد به طرق مختلف انجام میشود که به اختصار به یک مورد اشاره میشود. برخی از زنان با داشتن اهرم فشار رو به عدم تبعییت نموده و به بی بندوباری روی میاورند.

3- بالا بودن مهریه باعث افزایش توقعات میگردد.

4- بالا بودن مهریه باعث افزایش سن ازدواج و حتی کاهش ازدواج میگردد.

5- بالا بودن مهریه موجوب افسردگی و سردرگمی مرد میگردد.

خانواده ها با شعار "کی داده کی گرفته"  مبالغ سرسام آوری را برای مهریه در نظر میگیرند. اما این سوال مطرح است که اگر خانواده دختر راضی نشد چه باید کرد. به نظر صاحب نظران اگر توقع خانواده دختر از دارایی پسر بیشتر باشد پسر باید قید آن دختر را بزند چون با خانواده کاملاً غیر منطقی طرف است. از طرفی در قسمت دوم بحث حمایت از زنان مطرح می باشد مطمئناً مردان دوست دارند که زنانشان در فقدان ایشان حمایت گردد و هر چه در توان دارند برای این مهم مایه می گذارند.

تصورات غلط

1-     مهریه سنگین نشانه عشق پسر به دختر است.

2-     مهریه سنگین ضامن تداوم رابطه و خوشبختی دختر است.

3-     مهریه سنگین نشانه عزت، حرمت و شخصیت دختر است.

4-     مهریه سنگین موجب اعتماد بنفس دختر و مایه فخر و مباهات وی است.

چند نکته:

1-  یکی از آمارهای مربوط به جمعیت کیفری زندان‌ها متعلق به افرادی است که به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه و شکایت همسران خود در زندان‌ها به سر می‌برند، بدون اینکه از نظر عناصر مربوط به ارتکاب جرم واقعاً مجرم باشند.

2-  بی‌سرپرست شدن خانواده، بیکار شدن یک نیرو در جامعه، گسترش ناامنی روانی و اخلاقی در جامعه و زندانیان غیر بزهکار از مهم‌ترین آسیب‌های این اقدام است.

3-  تعیین مهریه سنگین نمی‌تواند ضامن خوشبختی زندگی زناشویی یک زوج شود و اگر کسی خواهان زندگی باشد، با یک سکه هم می‌تواند زندگی کند.

4-  برخی موارد تعیین مهریه سنگین صرفاً به دلیل چشم و هم چشمی و رقابت با دختران دیگر فامیل یا فشار خود خانواده دختر صورت میگیرد که هیچکدام وجه عقلانی و منطقی ندارند

5-  گروهى از زنان که در فکر جمع اموال از راه ازدواج و طلاق هستند، در حین خواستگارى و امثال آن چهره خوب، فهیم، عاقل و ... از خود ارائه مى‏دهند. پس از ازدواج و گرفتن مهریه، حیله‏گرى‏هاى زن شروع مى‏شود، بدسلیقگى در پذیرایى از مهمان، بدسلیقگى در چیدن اثاثیه منزل، بد اخلاقى و ... چنان مى‏کند که مرد او را طلاق دهد تا مردى دیگر و زمانى دیگر.

6-  پیش از ازدواج چشمان خود را کاملاً باز کنید و با تقکر و قدرت سنجش و مشورت با دیگران آگانه انتخاب کنید و بعد از ازدواج مقداری چشمان خود را بسته نگاه دارید.

نظرات 5 + ارسال نظر
علی ن دوشنبه 11 آبان 1388 ساعت 21:10

سودمند بود. ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 آبان 1388 ساعت 18:31

سلام.من عضو سایت هستم.امروز صبح چند تا ایمیل دیدم که اومده بود و نوشته بود:کاربر گرامی به علت تغییر سرور و منظم سازی سایت

از شما تقاضا می شود با کلیک بر روی لینک زیر شناسه کاربری و کلمه عبور خود را تائید کنید

در غیر اینصورت تا چند روز آینده شناسه کاربری شما حذف میگردد.

فرم تائید شناسه کاربری و کلمه عبور



در صورت عدم تکمیل فرم تائید تا چند روز آینده سایت برای شما غیر قابل دسترس می شود.



متاسفانه من تو وضعیتی نیستم که بتونم هر روز ایمیلم رو چک کنم.برا همین حتی دو سه هفته هم ممکنه نتونم به ایمیلم سر بزنم.در ضمن یه تذکر هم فرستاده بودید.
هر چی میام کلیک کنم ارور میده و چیزی نمیاره بالا.باید چیکار کنم؟
نکنه سایت برا من غیر فعال بشه؟خواهش میکنم جواب بدید.

سلام
دوست زیز ایمیلی که دریافت کردید حدودا 10 روز پیش ارسال شده و درصورتی که شما اقدام نکرده باشید امکان حذف شدن شناسه شما زیاد است .

میتوانید روزهای فرد از ساعت 11 الی 18 با پشتیبانی تماس برقرار نمائید و پیگیری نمائید.

ناهید جمعه 15 آبان 1388 ساعت 15:58

سلام آقای مجد شما فکر نمیکنین این کار یعنی بازدید از سایت فقط پولی(عضویت به شرط پرداخت پول ) برای خیلی از افرادی که اینجا رو میخونن میسر نیست خیلیهایی که می یان اینجا مطالب رو یاد میگیرن قادر به پرداخت حتی همون وجه ۶۰۰۰ تومنی هم نیستند و این جا رو با کانکت شدن ۲ دقیقه ای و بعد دیسی شدن میخونن و از مطالب استفاده میکنن و به زندگیشون هم خیلی کمک شده
و حالا چون قادر به پرداخت پول نیستن این مسئله براشون محرز میشه که نمیشه و کسی نیست که بهشون کمک کنه
مردم ما الان توی هم فقر پولی وهم فقر فرهنگی هستن البته نه همه و این که اینجا تنها جایی بود که اطلاعات رو به صورت کامل در اختیارشون میذاشت و این یعنی کمک به همه آحاد ملت برای فهم و درک بیشتر ولی این طوری باز هم همون اختلاف طبقاتیه حتی در شیوه تفکر افراد نمایش داده میشه و این یعنی نادیده گرفتن و تبدیال اجتماع به دو دسته
یکی پولدار و با سواد زیاد و زندگی هم از نظر پولی و هم از نظر اطلاعاتی
و یکی همیشه فقیر هم از لحاظ مالی هم سطح درکی و اطلاعاتی
ازتون خواهش میکنم کمی روش فکر کنین
یک
البته من که خودم این پول رو دارم و حتی پرداخت هم میکنم فقط تا کی فرصت هست چند روز یعنی تا چندم میتونیم پرداخت پول رو داشته باشیم ؟؟؟؟
ممنون ازین که جوابم رو میدین پیشاپیش

با سلام
دوست عزیز همانطور که بارها عرض شده این وبلاگ و دو وب سایت تنظیم خانواده برای ما هزینه بر میباشد گذشته از این مبلغ دریافتی از کاربران میزان یک پنجم هزینه های ما میباشد شما خودتونو بذارید جای ما چکار می کردید ؟ شما میدانید یک مشاور بریا 20 دقیقه مشاوره چند برابر این مبلغ را دریافت میکند ؟ حال آنکه ما حدود 2 ماه است بخش مشاوره آنلاین را فعال کردیم و حدود 190 جلسه مشاوره 45 دقیقه ای برای کاربران عضو تدارک دیدیم به صورت آنلاین مراجعه به پزشک بریا هر دفعه مراجعه شما چقد حق ویزیت می پردازید ؟ این در حالیست که کاربران عضو سایت و خریداران سی دی نسخه 5 به صورت نا محدود در یکسال عضویت خود میتوانند سوال مطرح کنند اطمینان داشته باشید چون به صورت غیر حضوریست خیلی از سوالات را که امکان مطرح کردن آنها حضوری آسان نمیباشد در سیستم ما این امر براحتی میسر شده است . در منزل سوال رو تایپ میکنی جمعه همان هفته پاسخ را دریافت میکنید .
کلیه مقالات سایت به صورت پی دی اف برای کاربران عضو و خریدارن سی دی ارسال میشه امکان ارسال سوالات شرعی در زمینه مسایل جنسی از چندی پیش اماده شده
امکان چت بین کاربران عضو که از حالت آزمایشی خارج شده و بزودی گسترده تر میشه
همه اینها با 6 هزارتومان اتفاقا من فکر میکنم سایت ما بیشتر رعایت حال افرادی را میکند که از نظر مالی مشکل دارند همه این فرایندها رو اگر به صورت معمول بخواهند انجام دهند چند برابر این وجه را فقط برای یک مراجعه باید پرداخت کنند .
یکی از دلایلی که بنده بارها خواستم از این سایت کناره گیری کنم قضاوتهای دیگران بوده که نیئت من و عوامل زیر مجموعه را در نظر نگرفتند الان که دارم جواب نظر شمارو میدم ساعت 2:42 بعد از نیمه شب است برای ا چی تا الان باید بیدار باشم ؟ برای حق عضویت 6000 تومانی کاربران ؟ جالب که بدانید شغل اصلی من و منبع درامد من مربوط به فعالیت کاملا متفاوت از موضوع این سایت میباشد .

گذشته از این ما حدودا یک سال است که قصد انتشار مطالب جدید بر گرفته از دانستنیهای نوین جنسی را داریم اما درج این مقالات به صورت عمومی امکان پذیر نیست .

همچنین دوستان با پرداخت حق عضویت در یک عمل خیر هم شریک هستند سیاستهای سایت کمک به بیماران تالاسمی و کودکان سرطانی بوده و میزان 10 درصد از حق عضویت صرف کمک به این عزیزان میشود. که به صورت سالیانه به حساب این نهادها واریز می شود.خریداران سی دی مقالات نیز در این امر سهیم هستند همچنین این مسئله کمیت و کیفیت سایت را مطلوبتر می کند .
الزامی در ان کار نیست انتخاب با خود شما عزیزان است اما شما و دوستان حق داشتید بدانید که علت دریافت حق عضویت چیست .
من فکر میکنم توضیحاتم کافی بود
موفق باشید .

ناهید شنبه 16 آبان 1388 ساعت 15:43

سلام آقای مجد حرف شما بسیار متین است
ممنون از توضیحاتتون ولی نگفتین تا کی فرصت هست برای پرداخت وجه چون چند روز نمیتونم پولو پرداخت کنم متاسفانه از سر کار که بر میگردم بانکها بستن تا شیفتم عصر بشه نمیتونم بپردازم
ممنونم از توضیحاتتون
خواهش میکنم جواب رو بفرمایید چون من حتما میخوام عضو بشم

سلام میتونید از عابر بانک ( کارت به کارت ) استفاده کنید از نظر زمانی دو ماه وقت دارید . شاید در مناستهای مختلف در طول این دو ماه قیمتها کاهش یابد .

فرشاد شنبه 9 مرداد 1389 ساعت 02:27

به نام خدا.با سلام و تشکر از مطالب خوبتون. من در سال ۱۳۸۱ طی یک ازدواج سنتی با دختری که ۵سال از من کوچکتر بود و ۲۲سال داشت ازدواج کردم و مهریه ۵۰۰ سکه ای را پذیرفتم. هی گفتند کی داده و کی گرفته. تازه گفتند اگه تو واقعا دختر مارو دوست داشتی همون مهریه ۱۰۰۰ سکه ای رو که اولش پیشنهاد دادیم می پذیرفتی. بگذریم خود کرده را تدبیر نیست. در طی زندگی مشترک صدها مورد اختلاف بین ما پیش آمد که هردو درآنها مقصر بودیم. آخرش رفتیم پیش روانشناس معروفی و ایشان هم وقتی وضعیت را دید گفت با این شرایط باید از هم جدا شوید. به او گفتم بیا دوستانه مثل دونفر متمدن از هم جداشیم . من تا آخر عمر به تو ماهی یک سکه تمام بهار آزادی میدم. به من تهمت روابط نامشروع زدند. آبرویم را همه جا بردندو بالاخره هم مهریه را اجرا گذاشت. در حال حاضر ماهی ۲۵۰هزار تومان از حقوقم بابت مهریه کسر میشه و ۲۵۰ هزار تومان هم بخاطر اینکه در دو وام بانکی ضامنش شدم و قسط هاش رو نپرداخت. ازحقوق من فقط ۲۵۰ هزارتومان باقی مانده و به لطف خدا زندگی مجردی را میگذرانم . مهریه نتوانست مرا از جداشدن بازدارد. من مرگ را هم به آن زندگی نکبت ترجیح میدادم. آری مهریه تحمیلی مثل زخمی کهنه آزارم میداد. به جوانها بگویید که پذیرش مهریه بالا همانقدر حماقت است که کشیدن چک سفید امضاء. امیدوارم همه جوانها درست و عاقلانه انتخاب کنند و یک عمر عاشقانه زندگی کنند. متشکرم. التماس دعا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد